|
Program kółka teatralnego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1928 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zajęcia teatralne dla uczniów klas młodszych stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Dzieci w ogóle lubią się „prezentować”. Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak sprawia im radość możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią.
Program Kółka Teatralnego Zajęcia teatralne dla uczniów klas młodszych stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Dzieci w ogóle lubią się „prezentować”. Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak sprawia im radość możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią. Powstanie programu teatralnego wynikało z : · Obserwacji uczniów podczas organizowania uroczystości klasowych, szkolnych i pozaszkolnych · Chęci pomocy dziecku wyrażania siebie w pełni · Zaspokojenie oczekiwań dzieci i rodziców · Realizacja mojej pasji związanej z pracą z tekstem literackim
Założenia programowe : 1. Realizacją programu objęci byli uczniowie klas I-III 2. W programie uwzględniono potrzeby intelektualne, emocjonalne, moralne oraz doznania estetyczne dzieci 3. Nawiązuje on do ogólnych założeń pedagogiki ekspresji i dostarcza wiedzy o sztuce teatralnej 4. Opiera się na współpracy z osobami instytucjonalnie związanymi ze środowiskiem teatralnym
Główne cele programu to kształtowanie wrażliwości estetycznej przez kontakt z twórczością dla dzieci oraz przygotowanie do odbioru i prezentowania sztuki teatralnej.
Cele szczegółowe : 1. Rozwijanie wrażliwości na piękno języka polskiego i muzyki 2. Wyrażanie postawy twórczej i zaangażowanie w działanie całej klasy 3. Poznanie popularnych utworów literatury dziecięcej 4. Nabywanie swobody w prowadzeniu dialogów i odgrywaniu scenek 5. Poznawanie pozawerbalnego sposobu komunikowania się 6. Rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się przy różnych rodzajach muzyki 7. Prezentowanie zdobytych umiejętności ( udział w imprezach szkolnych o charakterze teatralnym )
Metody aktywizujące maję pozwolić uczniom w sposób ciekawy zdobyć wiadomości i umiejętności. Formy i metody pracy dostosowane zostały do rozwoju psychicznego i intelektualnego uczniów.
Program został wdrożony podczas zajęć kółka teatralnego kl. I-III Pozwolił na : · Odkrycie własnych możliwości dzieci · Dostarczenie określonych wiadomości i umiejętności · Rozbudzenie i ukierunkowanie aktywności dzieci · Pomoc w wyrażaniu własnych myśli i przeżyć · Rozwijanie umiejętności słuchania · Rozwijanie samodzielności ruchowej i językowej · Przyzwyczajanie do obcowania ze sztuką · Inspirowanie do zabaw prowadzących do własnej twórczości dziecięcej · Chętny udział w imprezach szkolnych i pozaszkolnych o charakterze teatralnym
Rodzaj aktywności i sposoby realizacji : 1. Uczestniczenie w spektaklach różnego rodzaju teatrów - oglądanie przedstawień w teatrze - spotkanie z aktorem 2. Ćwiczenia dykcyjno – foniczne - wymawianie samogłosek w izolacji - wymawianie samogłosek legato i staccato - ćwiczenia w łączeniu samogłosek z spółgłoskami 3. Ćwiczenia technik oddechowych - ćwiczenia zwiększające długość oddechu - wdychanie i wydychanie powietrza nosem 4. Ćwiczenia doskonalące słuch - ćwiczenia w rozpoznawaniu i naśladowaniu odgłosów przyrody - ćwiczenia w rozpoznawaniu i naśladowaniu głosów zwierząt - ćwiczenia w naśladowaniu tonów ludzkich 5. Komunikowanie się przy pomocy gestów , ruchu i mimiki - zabawy wyrażające stany emocjonalne - scenki dramowe do określonych sytuacji - gry dramatyczne przedstawiające ruchem zdarzenia i sytuacje - odczytywanie i wyrażanie za pomocą mimiki twarzy stanów wewnętrznych np. strach, radość 6. Zabawy muzyczno – ruchowe. Odtwarzanie i tworzenie muzyki - śpiewanie piosenek - gra na instrumentach perkusyjnych - tworzenie krótkich form muzycznych - improwizacje ruchowe przy muzyce 7. Tworzenie wytworów scenograficznych - projektowanie i wykonanie dekoracji do przedstawień - projektowanie i wykonanie elementów kostiumów scenicznych i rekwizytów 8. Podejmowanie własnych działań teatralnych - przygotowanie i prezentowanie inscenizacji i przedstawień - udział w konkursach recytatorskich, szkolnych i pozaszkolnych - udział w przeglądach teatralnych
mgr Bernadeta Kuś |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|